Studenten ontwerpen dierenhuisjes voor Stadscampus

Huismussen, zwarte roodstaarten, gierzwaluwen en vleermuizen kunnen opnieuw hun weg vinden naar de Stadscampus. In samenwerking met het Departement Infrastructuur, het UAntwerp Climate Team en Natuurpunt ontwikkelden eerstejaarsstudenten architectuur een heleboel dierenverblijven met als doel: de biodiversiteit op de campus een boost geven.

Het ontwerp en de realisatie van deze dierenhuisjes kadert in een projectweek van het eerste jaar architectuur, en benadrukt het belang van natuurinclusief bouwen. Midden november werd al een eerste verblijf geïnstalleerd op de Paardenmarktsite. Het gaat om een cohousingsproject voor huismussen, zwarte roodstaarten, gierzwaluwen en vleermuizen. Een ontwerp van studenten Merel Melis, Tezeta Saillart, Gloria Sprengers, Rik Van Lent en Amierkhan Sapralyev.

Binnenkort krijgen ook de andere gerealiseerde dierenverblijven een plekje op en rond de verschillende gebouwen op de Stadscampus.

Ontdek het volledige verhaal van deze dierenverblijfplaatsen op de website.