Filter

De Antwerp Summer & Winter University (ASWU) bestaat vijftien jaar. We spreken met initiatiefnemer en diensthoofd Internationale Samenwerking Sara Bervoets en met drijvende krachten van het eerste uur, prof. Annick Schramme (Responsible Fashion Management) en prof. Pierre Van Damme (Vaccinology), over de betekenis van ASWU voor de deelnemers en voor onze universiteit.

Wist je dat er zes fietsherstelzuilen op de vier campussen van onze universiteit staan? Het zijn robuuste fietspompen met acht gangbare gereedschapstools zoals steeksleutels en schroevendraaiers. Je kan er als personeelslid gewoon je eigen fiets mee herstellen. Student Eros demonstreert hoe hij de fietsherstelzuil op Campus Drie Eiken gebruikt.

Gebouw Q van Campus Drie Eiken vormde dit jaar het decor voor onze nieuwjaarsreceptie. Met bijna duizend collega’s klonken we samen op de toekomst in 2024, terwijl een expo twintig hoogtepunten uit twintig jaar Universiteit Antwerpen naar boven haalde.