Filter

De Commissie Wetenschappelijke Integriteit (CWI), opgericht om inbreuken tegen wetenschappelijke integriteit te onderzoeken, speelt vandaag ook een belangrijke ondersteunende rol door tools aan te reiken waarmee onderzoekers zelf hun weg kunnen uitstippelen. Zo is er een nieuwe podcastreeks van de VLIR, waarin onderzoekers hun ervaringen rond het thema delen.

Herwig Leirs startte op 1 september officieel aan zijn opdracht als vierde rector van UAntwerpen. Hij wordt hierin bijgestaan door een gedreven team van vier vicerectoren. Samen vormen ze de centrale beleidsploeg van onze universiteit. Het zijn stuk voor stuk gekende gezichten binnen (en buiten) UAntwerpen, toch stellen we hen graag bij aanvang van hun mandaat nog eens officieel voor.

De Antwerp Summer & Winter University (ASWU) bestaat vijftien jaar. We spreken met initiatiefnemer en diensthoofd Internationale Samenwerking Sara Bervoets en met drijvende krachten van het eerste uur, prof. Annick Schramme (Responsible Fashion Management) en prof. Pierre Van Damme (Vaccinology), over de betekenis van ASWU voor de deelnemers en voor onze universiteit.

Wist je dat er zes fietsherstelzuilen op de vier campussen van onze universiteit staan? Het zijn robuuste fietspompen met acht gangbare gereedschapstools zoals steeksleutels en schroevendraaiers. Je kan er als personeelslid gewoon je eigen fiets mee herstellen. Student Eros demonstreert hoe hij de fietsherstelzuil op Campus Drie Eiken gebruikt.