Filter

Gebouw Q van Campus Drie Eiken vormde dit jaar het decor voor onze nieuwjaarsreceptie. Met bijna duizend collega’s klonken we samen op de toekomst in 2024, terwijl een expo twintig hoogtepunten uit twintig jaar Universiteit Antwerpen naar boven haalde.

Elke middag vinden zo’n tweeduizend hongerige personeelsleden en studenten hun weg naar komida. “Strikt genomen zijn we een grootkeuken, maar we doen er alles aan om dat niet te zijn”, zegt komida-coördinator An Op de Beeck. Wij trokken op een vroege maandagochtend een schort en een haarkapje aan en mochten een halve dag lang mee in de potten kijken van komida Campus Middelheim.

Binnenkort zal je alleen nog maar kunnen inloggen op je UAntwerpen-account met multifactorauthenticatie (MFA). Dat betekent dat je een extra stap uitvoert, naast het invoeren van je gebruikersnaam en wachtwoord. “Die extra beveiliging is vandaag onontbeerlijk. Om niet voor verrassingen te komen staan, raden we aan het systeem nu al te activeren”, klinkt het bij het Departement ICT.

Op 6 juli is het een jaar geleden dat er een hevige brand uitbrak in het Hof van Liere. Hoe ver staan de herstelwerken? En hoe zullen de heringerichte kantoorverdiepingen eruit zien? “We kiezen voor een eigentijdse invulling met meer licht, meer ontmoetingsmogelijkheden en voldoende flexplekken”, klinkt het.

Tijdens de zomermaanden keert de rust terug naar onze gebouwen. Of dat denken we toch. Terwijl velen van ons genieten van een welverdiende vakantie en de meeste studenten even niet denken aan hun studies (tenzij ze tweede zit hebben), zit niet iedereen stil. Ook in juli en augustus valt er heel wat te beleven aan de Universiteit Antwerpen.