Op naar vier keer 2400 beweegminuten met C’mon Sis

De eerste week van de Keep Moving Challenge is voorbij gevlogen, net als de beweegminuten. Maar liefst 28 van de 236 teams behaalden na week 1 het einddoel van 2400 beweegminuten. Maar einddoel bereikt of niet: blijven bewegen is de boodschap! Zoals het team C’mon Sis, een vrolijke bende van vier collega’s van het Departement Sociale, Culturele en Studentgerichte Diensten. Zij hielden een dagboek bij tijdens de eerste week van de beweegchallenge.

Maandag 1 maart – 3,2,1, start!

Start van de challenge. Robin Oostvogels, Goele Descamps, Caitlin Hermans en Dorien Depover vliegen er van ’s morgens vroeg in. Geen koffie, maar een frisse ochtendwandeling voor Robin, en een middagwandeling voor Caitlin en Goele mét omweg om lunch te gaan halen. Dorien ruilt tijdens deze challenge de fiets in voor wat extra stappen richting het zwembad.

De vier geven elkaar ook een extra uitdaging deze week: een hartjeswandeling. Het ene hartje vraagt wel wat meer verbeelding dan het andere, geven ze zelf toe.

Dinsdag 2 maart – Podcast van de week

Tussen het werken door maken Goele en Caitlin tijd voor een korte middagwandeling. Ideaal om nieuwe podcasts te beluisteren, vindt Goele. Haar tip van de week: ‘Vijftig tinten gras’ van Stijn Van de Voorde.

Robin trekt met de fiets naar de campus, waar ze het nuttige aan het aangename koppelt: een wandelvergadering waarbij ze een stukje Tour van de Toekomst ontdekt en containers in het rond ziet vliegen.

Caitlin brengt ’s avonds nog een bezoekje aan de Alpaca Farm in Hoogstraten. Binnenkort wordt ze meter van het broertje of zusje van Lientje, die je hier mee op de foto ziet.

Woensdag 3 maart – Loopschoenen gezocht

Tijd om de loopschoenen boven te halen! Goele gaat deze woensdag voor een looptochtje van zeven kilometer, Caitlin maakt haar eerste toertje in twee maanden. “Zes kilometer en ik was pomp-af”, lacht ze. “Geen foto’s want een afterworkoutfoto is niet voor publicatie”, aldus Goele en Caitlin.

Nu het ’s avonds weer wat langer licht is, kruipt Dorien opnieuw op de fiets na de werkuren. Ideaal om de eigen streek te (her)ontdekken.

Donderdag 4 maart – Door regen en wind

We zitten in de helft van de eerste week van de Keep Moving Challenge en het team C’mon Sis zit al halverwege het einddoel van 2400 beweegminuten. Na drie dagen heeft een stralend lentezonnetje helaas plaatsgemaakt voor regenwolken. Toch houdt dat de vier collega’s niet tegen.

“Ik kan niet met zekerheid zeggen of ik anders met dit weer een middagwandeling zou maken” vertelt Caitlin, “maar het motiveert me echt om te zien hoe goed de rest van de groep bezig is, net als de challenge in het algemeen. Toch een dik half uur gewandeld en ik was niet alleen: twee eenden hielden me gezelschap.”

Vrijdag 5 maart – De verbroedering

Goele verbroedert met de collega’s uit team The Socials. Samen gaan ze aalscholvers spotten in het Fort van Wilrijk. De verbroedering is echter van korte duur: “Na de wandeling gaat de strijd om het meeste beweegminuten onverbiddelijk door”, vertelt ze met een knipoog.

Robin en Dorien verzamelen beweegminuten met wat extra loopkilometers. 16 kilometer stonden op de teller van Dorien die het jammer vindt dat er dit jaar geen Ten Miles zijn in Antwerpen. “Ik was er helemaal klaar voor.”

Ondertussen is de eindmeet voor C’mon Sis stilaan in zicht. Nog 700 beweegminuten hoeven de vier collega’s te verzamelen tijdens het weekend om het einddoel al na week 1 te bereiken.

Zaterdag 6 maart – Lopen, lopen, lopen

Hoogdag voor team C’mon Sis. Robin loopt vandaag de halve marathon van Kruibeke, een virtuele wedstrijd op locatie. Ze verzamelt zo in haar eentje 130 beweegminuten en brengt haar team weer een hele stap dichter bij de finish.

Ook de anderen zitten niet stil, maar eerst moeten ze nog enkele studiekiezers te woord staan tijdens de e-Infodag van onze universiteit. Nadien loopt Goele negen kilometer tijdens de Naturarun in Westmalle.

Zondag 7 maart – Halen ze het einddoel?

We zitten in de laatste rechte lijn. Slechts 220 minuten moet het team vandaag verzamelen om het einddoel te bereiken. Alle vier trekken de collega’s nog naar buiten. Zo wandelt Robin een uurtje de benen los met haar papa terwijl ze vogels spotten.

De volgende ochtend staat het zwart op wit te lezen op de website van de Keep Moving Challenge: C’mon Sis behaalt als een van de eerste teams het einddoel van 2400 beweegminuten. Meteen spreken de vier af om een nieuw doel te stellen: elke week 2400 beweegminuten verzamelen. Let’s go!