Millionaire Team Step Challenge week 3: er kan er maar een de eerste zijn

Nog een week te gaan in de Millionaire Team Step Challenge. Meer dan 50 teams haalden reeds het einddoel van 1 miljoen stappen, maar jij en je team hebben nog tijd genoeg om je ook tot stappenmiljonair te kronen. Uiteraard kan er maar een de eerste zijn, en dat waren ‘The Hotties’. Een gezellig clubje collega’s van de Aankoopdienst en Financiële Dienst. Na negen(!) dagen mochten zij zich als eerste tot stappenmiljonairs kronen.

Hoe hebben jullie de stappenchallenge aangepakt?

The Hotties: “Omdat elke uitdaging in deze bizarre tijden meer dan welkom was, hebben we meteen nadat de challenge aangekondigd werd een ploegje samengesteld met een aantal collega’s van de Aankoopdienst en de Financiële dienst.”

“We hadden niet echt een strategie of plan van aanpak. De enige afspraak die we van meet af aan hadden, was om miljonair te worden. Al vrij snel kwamen we in de top tien terecht. Dat was het uiteindelijke startschot, en schudde in sommige van ons het competitiebeest wakker. Eens in de top drie lieten we niet meer los. We waren vastberaden om ons miljoen stappen binnen te halen!”

Van waar komt de naam ‘The Hotties’?

The Hotties: “Aanvankelijk hadden we een fantasieloze naam (aankoopdienst 1) die ook niet helemaal meer klopte toen er een aantal collega’s van Financiën meededen. Daardoor werd de iets frivolere naam ‘The Hotties’ gekozen. Ons team bestaat uit Adinda (Mrs Wish), Pauline (Polly), Ahmed (Hamoudi) en Sven (GabbaH) van Financiën en Mouna (Mona Lisa) en Elio (Elvis) van de Aankoopdienst.”

Bewegen jullie los van de challenge ook al veel?

The Hotties: “Een aantal teamgenoten ging in pre-coronatijden wel eens samen wandelen of lopen tijdens de middagpauze, één teamgenoot is wel vaker in de fitness te vinden en eentje fietst ook regelmatig. Maar erg vaak ontbrak dat laatste tikkeltje motivatie om de stap naar buiten te zetten, omdat het daar te warm, te koud of te nat was, of omdat komida op dat moment net weer een heerlijk menu met frietjes serveerde.”

Op de tweede dinsdag van de challenge, om 22.23 uur ’s avonds was het zover: The Hotties bereiken als eerste de kaap van het miljoen stappen, en wandelen samen over de virtuele finish.

Hoe zat dat competitief tussen jullie en de Sportdienst? Het leek een bikkelharde strijd om als eerste aan het miljoen stappen te geraken.

The Hotties: “Hoewel ons ploegje bestaat uit heel gematigde mensen die heel gematigd bewegen, bracht de challenge een grote verandering teweeg. We maakten een Whatsapp-groepje aan waarin we mekaar van ’s morgens tot ’s avonds op de hoogte hielden van onze wandelingen met foto’s, filmpjes, livechats en tussenstanden. De druk werd zo wel erg hoog om meerdere keren per dag buiten te komen, en bijvoorbeeld de trip naar het werk maar eens te voet te doen in plaats van met de fiets. Ook het wegbrengen van de kinderen naar school gebeurde te voet, het bezoeken van de supermarkt of gewoon een wandeling tijdens de middag of na het avondeten. Een geplande wandeling van een uur werd al snel twee uur. Na een paar dagen doken ook de eerste pijntjes op, gaande van stramme spieren, over blaren op de voeten tot sportschoenen die de geest gaven door al dat gewandel. Maar we bleven mekaar aanmoedigen, uitdagen en uit onze comfortzone jagen, om toch te proberen als eerste team het miljoen stappen te halen.”

“Op een gegeven moment kwam het team van de Sportdienst in de top drie te staan en vervolgens op de eerste plaats. We waren zo gefocust op onze eerste plaats dat er wat paniek was ontstaan binnen ons team. Sommige hadden de moed opgegeven omdat het ernaar uitzag dat we die sportievelingen nooit meer zouden kunnen inhalen. Peptalk hielp ons erbovenop, met een enorme boost als gevolg. Die avond was onze teamspirit een feit. We zijn elkaar zo hard blijven aanmoedigen dat we zelfs virtueel bleinen aan het verzorgen waren en elkaar verzorgingstips gaven om met z’n allen over de virtuele finish (die er voor ons was) van 1 miljoen te kunnen wandelen.”

“Op de tweede dinsdag kwam het miljoen al in zicht. Er werd druk overlegd over de te volgen strategie. Zouden we woensdagmorgen allemaal voor dag en dauw opstaan om de kaap van het miljoen te ronden, of zouden we het de avond zelf nog proberen te halen? Om 20 uur hebben we mekaar opgebeld en zijn we elk in onze eigen buurt beginnen stappen, met de videochat op, de sfeer was top. Het doel? Het miljoen die avond halen. Om 22.23 uur was het dan zover, en stonden er 1 000 008 stappen op de teller! Gejuich steeg op in de stille donkere nacht!”

Hoeveel stappen willen jullie na vier weken verzamelen?

The Hotties: “Aangezien het tempo waarop we aan ons miljoen geraakt zijn, toch wel erg hoog lag om lang te kunnen volhouden, hebben we afgesproken om verder te blijven bewegen, maar op een iets minder intensief niveau. Doel is nu om de 2 miljoen stappen te halen.”