Millionaire Team Step Challenge week 1: koppel er ook een fotochallenge aan

Op maandag 16 november startten 813 medewerkers (goed voor 163 teams) van UAntwerpen aan de Millionaire Team Step Challenge. Het doel? In vier weken tijd een miljoen stappen verzamelen in groepjes van zes collega’s. Tijdens deze stappenchallenge laten we elke week een of meerdere groepjes aan het woord om hun ervaringen en belevenissen te delen. Deze week: de stappenteams van het Departement Communicatie.

De Millionaire Team Stap Challenge was voor heel wat collega’s hét moment om terug in beweging te komen. Via het ‘Virtueel koffiemachien’, een van onze kanalen binnen Microsoft Teams, lanceerden we een succesvolle oproep die leidde tot drie stappenteams: ‘De communicatieve stappers’, ‘Een stapje in de wereld zetten’ en ‘Even een luchtje scheppen’.

Hoewel velen een gebrek aan tijd en motivatie vreesden, en zich eerder inschreven onder het motto ‘alle kleine beetjes helpen’, namen de competitiebeestjes in ons het al snel over. De fervente joggers begonnen extra kilometers te maken, andere collega’s trokken de loopschoenen opnieuw aan, en een groot deel van ons zette een middag- en/of afterworkwandeling vast in de agenda.

Extra uitdaging

Daarbij lanceerden we ook een fotochallenge: voor de eerste week was de uitdaging 1 voet in de lucht, volgende week proberen we het met de twee voeten. Als dat maar goed komt.

Ook het gezin ontsnapt niet aan deze stappenchallenge, van partners en kinderen tot de vrolijke viervoeters. Al is het voor de puppy’s nog niet zo evident om de hele tijd mee te wandelen, maar ook daar vinden we oplossingen voor. In de weekends trekken we erop uit naar de bossen rondom Antwerpen of verder daarbuiten, en de regen houdt ons daarbij niet tegen.

Daarnaast zijn alle beetjes goed om aan stappen te geraken, vooral dan op weekdagen. Zo wordt elke verplaatsing binnenshuis ten huize Daelemans voortaan vergezeld van een ‘Tour d’appartement’. Goed voor zo’n 150 extra stappen per ronde.

Op schema

Na week 1 zitten de drie communicatieteams meer dan goed op schema om aan een miljoen stappen te geraken. ‘De communicatieve stappers’ zitten op maandagochtend 10 uur aan 455175 stappen, ‘Een stapje in de wereld zetten’ heeft 368124 stappen op de teller, en ‘Even een luchtje scheppen’ bereikte ook al een vierde van het einddoel met 254972 stappen (en zij doen het trouwens met een collega minder). Op naar week 2!