Krijg jij het virus klein met Corona Combat?

Bij de start van het tweede semester lanceert UAntwerpen de symbolische videogame Corona Combat. Studenten, medewerkers en sympathisanten kunnen hun innerlijke Herman Goossens, Pierre Van Damme of Erika Vlieghe naar boven halen en de strijd aangaan met de virusdeeltjes. Professoren Van Damme en Vlieghe kregen de eer om het spel als eerste uit te testen, waarbij Erika Vlieghe de eerste high scores voor haar rekening nam.

Corona Combat is er in de eerste plaats voor onze studenten, maar eigenlijk kan iedereen het spelletje spelen. Het heeft dan ook in de eerste plaat een verbindende boodschap: allemaal samen voeren we dezelfde strijd tegen het coronavirus. Veel mensen, waaronder zeker ook onze studenten, hebben het momenteel moeilijk, vooral op mentaal vlak. Naast extra begeleiding proberen we hen op verschillende manieren een hart onder de riem te steken. Onder andere met deze videogame.

Wie nog eens op de campus is, ziet dat Corona Combat onze universiteit helemaal heeft ingenomen. Op de verschillende campussen kondigen tekeningen van de bekende graffitikunstenaar Yvon Tordoir, aka Rise One, het spelletje aan.

Opgepast

Wie Corona Combat al een keertje speelde, heeft het gemerkt: het is het meest aanstekelijke spel ooit! De high scores verspreiden zich sneller dan … je weet wel wat. Of hoe Erika Vlieghe het ziet: “Het is met dit spelletje een beetje zoals met de epidemie: als je even niet oplet, slaat het virus toe.”

Speel Corona Combat