Herbekijk ons webinar over de COVID-19-vaccins

Stilaan komt er licht aan het einde van de coronatunnel. De vaccinatiestrategie wordt uitgerold en we kunnen weer dromen van een ‘normaal’ leven. Toch roepen de COVID-19-vaccins en de te volgen vaccinatiestrategie heel wat vragen op. En wanneer kunnen we de strenge maatregelen loslaten? Om daar een antwoord op te bieden organiseerde de Faculteit Geneeskunde en Gezondsheidswetenschappen een vaccinatiewebinar speciaal voor alle medewerkers van UAntwerpen. Dat webinar kan je hieronder herbekijken.

Professoren Pierre Van Damme en Erika Vlieghe begonnen het webinar met korte infosessies over volgende zaken:

• Pierre Van Damme (vanaf 4’30)
    COVID-19-vaccins: van ontwikkeling, veiligheid en werkzaamheid, tot het vaccinatieprogramma.
  • Erika Vlieghe (vanaf 32’35)
    Wat betekent de vaccinatiestrategie voor de te volgen coronamaatregelen? En wanneer krijgen specifieke patiëntengroepen hun vaccin?

Nadien namen ze ruim de tijd om op de vragen van onze medewerkers te antwoorden (vanaf 48’16).

De live ondertiteling werd verzorgd door alumna Denise Kroesen (master tolken 2020).

Herbekijk het webinar en Q&A over de COVID-19-vaccins.