5 Groene Filmtips

Er is maar 1 voordeel aan al die online lessen: je hebt af en toe eens wat meer vrije tijd! Tijd die je kan gebruiken om een film te kijken bijvoorbeeld! Hier bij Greenoffice zijn we namelijk verzot op films en dan liefst nog met een groene insteek! Daarom presenteren we u in dit artikel 5 zeer gevarieerde groene filmtips. Geniet ervan!

The Host:

Voor hij in 2020 4 Oscars won voor zijn film ‘Parasite’ maakte de Zuid-koreaanse regisseur Bong Joon-ho al topfilms. ‘The Host’ uit 2006 is er zo eentje. In deze horrorfilm dumpt het Amerikaanse leger liters chemisch afval in de Han-rivier in Zuid-Korea. Zijn respectloos gedrag ten opzichte van de natuur zorgt echter voor een groot probleem: het afval creëert een groot monster dat de bevolking aanvalt! Voor zij die niet vies zijn van monsterfilms: kijk The Host!

The Lorax:

Dr. Seuss is één van Amerika’s bekendste kinderboekenschrijvers. Met iconische verhalen zoals ‘The Cat in the Hat’, ‘Green Eggs and Ham’ en ‘How The Grinch stole Christmas’ behoort zijn werk tot de meest gelezen kinderliteratuur aller tijden. In 2012 werd een ander verhaal van hem verfilmd: ‘The Lorax’ speelt zich af in een wereld waar alle bomen gekapt zijn. Een jongen genaamd Ted heeft een oogje op Audrey, een meisje met slechts 1 wens: het zien van een echte boom! Ted besluit uit te zoeken wat er nu net met alle bomen is gebeurd… Deze film is geanimeerd én benadrukt het belang van bomen! Wat wil een mens nog meer?

Soylent Green:

In deze bizarre science-fictionfilm uit 1973 is de aarde zwaar overbevolkt. Het is het jaar 2022. Producten zoals zeep en etenswaren zijn schaars. De armen eten enkel nog soylent, artificieel voedsel gemaakt in fabrieken. We volgen inspecteur Thorn die een vreemde moordzaak onderzoekt. Gaandeweg raakt hij verzeild in een web vol intrige en tracht hij het geheim achter soylent green te ontrafelen!

Pom Poko:

Nóg een animatiefilm op het lijstje! Jazeker, in deze gekke film van Studio Gibli volgen we de avonturen van de tanuki, een volk van wasbeer-wezens die van gedaante kunnen veranderen. Wanneer mensen hun habitat bedreigen door een groot bouwproject ontstaat er chaos binnen de tanuki-gemeenschap. iedereen heeft zo zijn eigen manieren om de mensen af te weren…

Dark Waters

Van magische wasberen naar rechtszaken & milieuverontreiniging! In het waargebeurde verhaal ‘Dark Waters’ onderzoekt advocaat Robert Billot een groot chemisch bedrijf genaamd DuPont. Wat begint met zieke koeien verandert al snel in een groot complot. Billiot’s strijd voor gerechtigdheid lijkt hopeloos tegenover een groot bedrijf als DuPont. Zal hij de zaak winnen? Of triomferen de milieuvervuilers? Kijk de film en ontdek het!

Verberg reacties

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *