Tweedehands shoppen in ’t Stad

Help! Het nieuwe academiejaar is begonnen, maar je hebt nog geen nieuwe meubels voor op kot of een nieuwe look om indruk te maken op je vrienden. Geen paniek, Antwerpen heeft winkels genoeg. Je hoeft daarbij niet altijd nieuwe spullen te kopen. Tweedehands spullen zijn hip en duurzaam, dus neem je tote bag bij de hand en trek ‘t Stad in! Hieronder vind je een overzicht van enkele tweedehands winkels die je kan bezoeken.

Think Twice

Think Twice is een begrip in Antwerpen. De keten heeft hier vier winkels, dus keuze genoeg. Bovendien houdt Think Twice om de 6 weken een uitverkoop. Per dag worden de kleren goedkoper, tot uiteindelijk alles aan €1 wordt verkocht. Goedkoop, duurzaam en hip, wat wilt een student nog meer?

Locatie: Nationalestraat 81, Jezusstraat 18, Lange Klarenstraat 21 en Kammenstraat 85, 2000 Antwerpen.

De Kringwinkel

Uiteraard kan De Kringwinkel niet ontbreken in dit lijstje. Kijk zeker eens in één van de filialen in Antwerpen als je een inboedel voor op kot aan het samenstellen bent. De spullen zijn hier vaak goedkoper dan in de bekende meubelzaken. Je moet misschien iets langer zoeken, maar er zijn heel veel mooie schatten terug te vinden. Ook voor kledij is De Kringwinkel zeker interessant. Als je echt goed zoekt, kan je trouwens een goede tweedehands fiets op de kop tikken. Breng zeker ook je oude spullen binnen bij een kringloopwinkel. Op die manier kan je andere mensen blij maken met je oude kleding, meubels, boeken,…

Locatie: Otto Veniusstraat 11 2000 Antwerpen, Kroonstraat 166 2140 Antwerpen (Borgerhout) en Abdijstraat 104 2020 Antwerpen

Jutka en Riska

Jutka en Riska is misschien iets minder afgestemd op het studentenbudget, maar toch zeker de moeite waard. In deze winkel wordt er hippe vintage merkkleding verkocht. Bovendien ontwerpt Jutka en Riska zelf kledij. Ook jonge ontwerpers krijgen er de kans om producten te verkopen. Als je een unieke en hippe outfit nodig hebt voor een speciale gelegenheid, is Jutka en Riska zeker iets voor jou. Daarnaast kan je je look helemaal compleet maken met de vele juwelen die te koop zijn in de winkel. Geen zin om tijdens de coronacrisis naar buiten te gaan om te shoppen? Geen probleem, check zeker eens de webshop.

Locatie: Nationalestraat 87, 2000 Antwerpen

De Kilomeet

Om deze winkel te bezoeken zul je wel even een reis moeten maken naar Deurne of Mortsel. De Kilomeet is een experimenteel initiatief van De Kringwinkel. Net zoals in De Kringwinkel worden er meubels, kleding, boekten, etc. verkocht. Wat De Kilomeet uniek maakt is het feit dat de spullen verkocht worden per kilo of per meter.

Locatie: Bisschoppenhoflaan 255b 2100 Deurne en Vredebaan 77, 2640 Mortsel

Melting Pot Kilo

Fan van het concept van De Kilomeet? Wel dan hebben we goed nieuws voor jou. Ook in deze winkel betaal je per kilo. Hippe vintage kleding wordt er verkocht aan 15 euro/kilo. Bovendien is de locatie bijzonder goedgelegen. Zo zijn er enkele Think Twice filialen, Jutka en Riska en de winkel van Episode in de buurt. Ideaal voor een dagje tweedehands shoppen.

Locatie: Nationalestraat 14, 2000 Antwerpen

Episode

Episode is ook niet de goedkoopste tweedehands winkel van Antwerpen. Toch is er voor iedereen wat wils. De winkel is redelijk ruim, waardoor er verschillende stijlen aanwezig zijn. Episode is trouwens één van de populairste tweedehandswinkels van ‘t Stad. Raap je shoppingbudget maar al bij elkaar.

Locatie: Kammenstraat 14, 2000 Antwerpen

Circuit

Met Circuit toont De Kringwinkel nog eens aan dat duurzaamheid centraal staat. Circuit is een circulair ontmoetingscentrum op het Nieuw Zuid. Hoewel het tweedehands shoppen zelf niet zo centraal staat, is er toch veel te beleven. Zo is er een materialenbib aanwezig, waar je allerlei spullen kan ontlenen (van een boormachine tot een Wii). Ook voor herstellingen van onder meer fietsen kan je hier terecht. Like hen zeker op Facebook om hun activiteiten in het oog te houden.

Locatie: Plein Publiek, D’Herbouvillekaai 19, 2000 Antwerpen

Verberg reacties

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *