Rector Herwig Leirs en team van start

Herwig Leirs startte op 1 september officieel aan zijn opdracht als vierde rector van UAntwerpen. Hij wordt hierin bijgestaan door een gedreven team van vier vicerectoren. Het zijn stuk voor stuk gekende gezichten binnen (en buiten) UAntwerpen, toch stellen we hen graag bij aanvang van hun mandaat nog eens officieel voor.

Verbinding naar de toekomst

Hun plan van aanpak? Verder bouwen op de troeven die UAntwerpen nu al in handen heeft, met een langetermijnvisie voor de komende jaren. Als we tien jaar vooruit blikken, dan is UAntwerpen een universiteit:

• die nationaal en internationaal gewaardeerd wordt;
  • met onderzoeksgroepen die in hun discipline bij de top horen;
  • die studenten aantrekt zowel uit onze diverse regio als uit de nog meer diverse, geglobaliseerde wereld;
  • die mee in de voorhoede staat van de nieuwe en duurzame ontwikkelingen;
  • met maatschappelijke impact.

Herwig Leirs – rector

“Met veel enthousiasme neem ik het mandaat van rector op binnen de Universiteit Antwerpen. Ik hou van deze universiteit, het onderwijs dat top is, het schitterende onderzoek, de korte afstand tussen studenten en profs en tussen medewerkers en leidinggevenden. Dat wil ik bewaren en versterken voor de toekomst.”

Herwig Leirs

Nathalie Dens – vicerector maatschappelijk engagement en internationaal beleid

“Wij gaan voor een universiteit die geëngageerd midden in de maatschappij staat, in lijn met onze missie.”

Nathalie Dens

Chris Van Ginneken – vicerector onderwijs en studentenzaken

“In een wereld vol dynamiek gaan we samen de uitdaging aan om het onderwijs naadloos te laten meegroeien met de nieuwe verwachtingen en technologieën.”

Chris Van Ginneken

Steven Van Passel – vicerector valorisatie en duurzaamheid

“Valorisatie verbreden, verbeteren en resoluut kiezen voor waardevolle, duurzame impact op lange termijn”.

Steven Van Passel

Maarten Weyn – vicerector onderzoek en impact

“Op onze universiteit vindt enorm knap onderzoek plaats dat veel impact heeft. Dat mogen we met zijn allen gerust nog meer in de kijker zetten.”

Maarten Weyn