Een blik binnenin: Campus Middelheim

Faculteit Wetenschappen

Studeer je wiskunde of informatica? Dan volg je les op Campus Middelheim, op een boogscheut van de Antwerpse binnenstad.

Binnenplein

Gebouw G

De Parabool

In dit leer-, werk- en studiecentrum ligt alle focus op de studenten: het is namelijk een ruimte waar je soortgenoten kan ontmoeten om groepswerken voor te bereiden, om taken en presentaties te bespreken of om wat bij te studeren tijdens een vrij moment. Je ontmoet er niet alleen andere studenten, vooral informatica en wiskunde, maar ook docenten – altijd handig om de raakpunten in jullie passie te verkennen. Tijdens de examens wordt het een stille studieruimte.

In dit PC-lokaal zet je bij de opleiding informatica je eerste stappen in de boeiende wereld van het programmeren. Waar je op dag 1 nog met eenvoudige instructies een robot uit een doolhof leidt, maak je tegen het einde van het eerste semester een volledig schaakspel. Daarna volgt het echte werk; je implementeert een AI die zelf all-time classic games zoals Snake kan spelen, ontwerpt in groep een grootschalige webapplicatie, leert de computer patronen te herkennen in beeldmateriaal en implementeert zelfs je eigen programmeertaal!