Inschrijven

De eerste stap van je inschrijving is online aanmelden. Naar aanleiding van de coronamaatregelen hebben we de inschrijvingenprocedure aangepast zodat je je deze zomer vanop afstand kan inschrijven. Na de verwerking van je inschrijvingsdossier ontvang je een studentenaccount die je toegang geeft tot de computerfaciliteiten van de universiteit. Na betaling van je studiegeld en het opladen van een foto in je studentenportaal ontvang je een studentenkaart en kan je beschikken over studiebewijzen.

De inschrijvingen voor het academiejaar 2020 - 2021 zullen volledig online of per post verlopen. Leer meer over de verschillende stappen:

Video afspelen

FAQ

Inschrijven kan van 1 juli tot en met 14 oktober 2020. Je schrijft natuurlijk best in voor 21 september, want dan start het academiejaar. In het licht van de coronamaatregelen schrijf je je deze zomer vanop afstand in. De procedure vind je hier.

De eerste stap van je inschrijving is de online aanmelding. Ben je overtuigd van je studiekeuze? Ga naar www.uantwerpen.be/online-aanmelding.

De documenten die we nodig hebben voor de inschrijving zal je kunnen indienen via de helpdesk of opsturen via de post.  De gedetailleerde procedure vind je hier.

Om je te kunnen inschrijven moet je minstens in het bezit zijn van volgende documenten:

• de toetredingsovereenkomt die je ontvangt na de online aanmelding
  • een geldig identiteitsbewijs
  • het diploma dat je toegang geeft tot de gekozen opleiding

Voor sommige opleidingen heb je extra documenten nodig (bv. attest toelatingsexamen of attest ijkingstoets). Lees meer op www.uantwerpen.be/inschrijven.

In het academiejaar 2020-2021 bedraagt het studiegeld 947,20 euro als je voltijds studeert (60 studiepunten). Kom je in aanmerking voor een studietoelage, dan betaal je maar 111,90 euro. Meer informatie vind je op www.uantwerpen.be/studiegeld.

Verken de campussen